lördag 18 februari 2017

Fredagkväll på kontoreriet

Igår hade vi maffia-kväll på kontoret. Åt middag tillsammans, drack vin, spelade biljard och mördade varandra i rollspel. Startup-livet. 

Runt småtimmarna tog jag, Milla och Niki (som också kommit dit) spårvagnen tillbaka till Kallio där jag skuttade vidare till ett gäng kompisar som var på Café Talo. Avslutade kvällen med Fafas med samma gäng innan jag vandrade upp för vår gata och somnade bredvid Niki. Pratade även med honom om att jag kände mig jäkligt sårad över en grej och han stormade upp och ville ringa personen i fråga och ställa hen till svars för min skull. Sa att det låter som en utmärkt bra grej att göra efter några öl och halv tolv på natten. Men fint ändå att ha någon som vill försvara en när man känner sig dåligt behandlad. Äkta kärlek.

Idag ska jag på promenad med Kugge, efter det har jag noll planer och Niki jobbar. Kanske skönt med en oplanerad dag efter den här monsterveckan. Tänker att jag ska pimpla te, läsa skräplitteratur och kanske avsluta det hela med ett husbygge i The Sims. 



 De här finingarna. 

Den här tyckte att vi skulle gå hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar