lördag 26 mars 2016

Hurra Hurra!

Eftersom det är påsk och sånt så blev jag lite inspirerad av Jesus och bestämde mig för att återuppstå. Ni vet "Uppstått har Lina hurra hurra". Påksar med andra ord till det lite här och bestämmer mig för att leva lite igen. Jo men hej. Hur mår ni? Vad händer i ert liv?

I mitt liv händer det inte så mycket. Var sjuk hela förra veckan och hade ingen energi till något alls. Spydde bland annat i hissen och sov på badrumsgolvet en dag. Väldigt charmigt. 

Sen kom mina föräldrar hit. Somliga flyger till Blåkulla under påsken, mina föräldrar väljer alltid Finland istället. Blåkulla är tydligen "so last year". Så nu hänger vi i Ingå tillsammans och äter oändliga mängder godis, dricker vin och spelar TP. 

I torsdags var jag och Niki med massa vänner på Pastor på middag. Jag åt en överprisad liten biff för 24 euro som smakade soja. Ingen succé där inte. Men vinet var gott och borden på Rymy Etu gick fortfarande att dansa på. Ser det som Ringen-triologins tredje titel. 

Snart ska vi på påskmiddag hos min faster. Äta lamm och dricka vin precis som Jesus gjorde. Amen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar