tisdag 19 september 2017

Dogeriet

Tydligt hösttecken: Milla är tillbaka i stan. Fluffig och söt som vanligt. Hennes senaste grej är att gömma ben. Hon gräver ner dem bland skor, i tvättkorgen, under hyllor som hon sedan släpar dit kläder och täcker benet med. När man sen ska gå ut rusar hon till gömstället för att hämta sitt ben (drömmen är tydligen att få gräva ner det utomhus). Hon får knäppare idéer för sig ju äldre hon blir.

Det börjar verkligen kännas att sommaren är över. Så glad ändå att vi valde att avsluta den med 30-grader i solen. Läste David Lagercrantz senaste Millenium-bok "Mannen som sökte sin skugga" under resan och var väl sådär imponerad. Förstår att det är knepigt att skriva på någon annan man story men i det här fallet undrar jag om det egentligen var nödvändigt? Förstår att det är trevligt att klämma ut så mycket pengar som möjligt men kanske det lite förstör minnet av böckerna. Kan hända att jag inte skulle våga säga samma sak till David face-to-face när man stöter på honom i Ingås Smarket (han har landet ganska nära oss) men får väl gömma min åsikt här i min blogg istället. 

Tycker i och för sig att temat med experiment på miljö och genetik är ett ganska intressant ämne även om det i det här fallet aldrig riktigt fastnade för mig. Har ni läst den?

En annan sak är att tydligen har flera av mina vänner fåt notification från Pinterest att jag har skapat en Bröllis-map. Väldigt diskret av mig. Hehe. Nej, men ärligt. Bröllisplanering gav Pinterest en helt ny mening för mig. Wiho. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar