lördag 16 december 2017

Julstaderiet

Harv skuttat runt på stan halva dagen med Emilia. Började på Helsinki Contemporary på Bulevarden där ett visst antal konstnärer skapat ett verk utifrån en känd finsk bok. Ganska läckert koncept faktiskt. Vinsten går till olika välgörenhetsorganisationer. 
Den här är skapad efter Tove  Janssons - Sommarboken. 
 Det här var tydligen den enda bilden jag lyckats få på Emilia utan att vara helt suddig. Så hon blundar här men är så himla fin att den fick komma med här ändå. 
 Sen tog vi och mitt fluff en sväng på stan. Jag köpte en ljusslinga på claso och en bok på Akademen och Emilia fyndade lite ljusgrejer på Granit. 
 Emilia som är en sann julälskare bestämde mig för att vi skulle dra julrundan och besöka samtliga julmarknader i närheten. Helsingfors är väldigt mysigt med alla ljus överallt.
 Domkyrkan är en av mina absoluta favoriter. Så mäktig.
 Håller med Jonski om att det här nog måste vara en av de mest instagramade platser i stan just nu.
Myset. 

Nu har jag kommit tillbaka hem till min man. Frågade just om vi borde gå och shoppa delar till ett pepparkakshus och ha det som kvällsprojekt. Han skrattade bara till svar så jag antar att det var ett nej?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar