tisdag 31 oktober 2017

Sådär allmänt


  • Det här med att spara ut håret är inte alls min grej. Trivs inte alls i den här halvlånga taskiga frisyren. Saknar det där ganska korta, hårt avklippta med raka toppar. Så, hej frisören. Vi ses nästa tisdag.

  • Vill börja rida. Ta ridlektioner någonstans i huvudstadsregionen. Här kostar det ca 1000€+ per termin (har kollat med fyra olika stall) om jag däremot skulle flytta tillbaka till Värnamo kostar det 4200kr per termin. Skillnad det. Vill även väldigt gärna ha en svensk eller engelskspråkig ridlärare. Tankar på det?

  • Niki och jag rensade vårt avlopp igår tillsammans (roooomance). Med datorn bredvid och ett klipp från youtube fick vi rent vattenlåset och därmed försvann den där avloppsdoften som sipprat ut de senaste dagarna. Stolt.

  • Min chef var på ett möte i Ryssland häromdagen. Han kom tillbaka med en enorm rysk tårta och 10kg hästkött. Intressant det där med gåvor kan vara så olika.

  • Min kollega Pio som jag hade äran att anställa för snart två år sen gjorde tyvärr sin sista dag här idag. Kommer att sakna Pio massor. Positivare och duktigare människa får man leta efter. Hoppas att hon får det bra i mitt hemland. Behandlar Sverige så som jag skulle göra om jag bodde där, ni vet betala mycket skatt och besöka slottet ofta..

  • Det bästa med hösten är att alla reality shows är igång. Jag har fullt upp varje kväll för att hänga med. Paradise Hotel, Bachelor, Bonde söker fru, Ensam mamma söker, Tro hopp och kärlek och så vidare är några klassiker. Bachelor är helt klart min favorit och den här säsongen känns som om den kommer att bli dramatisk. PH däremot gör mig lite konfunderad. Hur kan det redan nu vara semifinal? Håller inte PH på en bra bit in på våren?

  • #metoo får gärna fortsätta hur länge som helst för min del. Tycker det är bra att folk kastar ut gubbarna ur garderoben. Äntligen.

  • Tror även att jag börjar bli gammal. Häromdagen började jag googla julpynt. Vem gör sånt? I oktober????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar