söndag 1 oktober 2017

Hösthelg i Ingåeriet

Jag och Milla är i Ingå den här helgen. Behövde en lugn helg och Niki är på jobb i Grekland till och med onsdag så jag passar på att hänga här med Milla. Har plockat svamp, bastat (och simmat), ätit falukorv (direktimporterad från Vaggeryd), pratat med faster och kusiner och lyssnat på olika dokumentärer.

Hängde bland annat i svampskogen med P3 Dokumentärers senaste avsnitt om skolmorden i Jokela. Rekommenderar. Lyssnade även på Rättegångspoddens (min absoluta favoritpodd) två senaste avsnitt om mordet på sextonårige Emil. Ja, kanske inga upplyftande historier precis men de tre timmarna i skogen kändes som 15 minuter.

Tänkte stannar kvar här halva dagen idag innan jag och Millisen åker tillbaka in till stan igen. Har lite att fixa hemma. På onsdag kommer Niki hem och på torsdag morgon åker jag till Stockholm för en jobbmiddag. Efter det åker jag vidare till Värnamo för helgen. Har inte varit där på nästan ett år. På tiden att hälsa på min gamla mormor med andra ord.




Måndagens tjejmiddag är räddad
Har druckit enorma mängder grönt te och kaffe den här helgen. Noll alkohol.
Kanske svårt att förstå men att om jag skulle bli veg skulle nog falukorven vara det jag saknade mest.
Den här ska alltid sola sig framför brasan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar