onsdag 14 februari 2018

Happy Valleriet

Jag är inte helt på topp för tillfället. Är inne i en lite deppig period. Något som förmodligen beror på en kombination av noll-sol-februari och lite mycket på jobbfronten. Hoppas på ny energi och ett nytt jag så fort solen kommer tillbaka. 

Men hejsan. Glad alla hjärtans dag till er alla. Jag och Niki har egentligen inte firat dagen med något speciellt. Niki är nämligen en av de där som kallar dagen för "kommersiellt jippo". Hehe.  Ändå fick jag en blombukett av honom när han kom hem från jobbet. Gulligt.

På jobbet fick man skicka kärleksbrev till varandra i pappersformat och jag fick åtta stycken med massa fina ord om mig. Blev jätteglad. Fint ändå att få lite kärlek när man verkligen behöver den. 
Firade med att flyga Humlan lite 
 Sen gick vi hem. Åt broccoligratäng med cheddarost.
 Tände ljus. Drack kaffe med mandelmjölk. 
 Niki kröp ner i sängen med en dokumentär.
 Mina valle-blommor. Tack hjärtat.
Tände mer ljus. 
 Kollade på Sveriges Mästerkock. Mitt absoluta favoritprogram. Gjorde misstaget att kolla på ett avsnitt förra veckan då jag var magsjuk. Resulterade i en spya. Så, bra program men rekommenderas ej om du mår väldigt illa av tanken på mat, 
 Vårt hem säger som vanligt peppande Yes till allt. 
Själv tröstar jag mig med att vara väldigt mysig klädd.
Plus att jag har träningsvärk från gårdagens Savate-boxning. 

Det var det.  Ha en fin kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar