onsdag 28 december 2011

Årsresumé

Nu drar jag den klassiska bloggårsresumén som ingår i bloggandet.
Som jag tidigare skrivit har det här varit ett ganska jobbigt år för mig men som ändå har slutat bra.

Började året i Sydafrika. Höll mitt livs första lejon.
Kom hem till Finland och höftröntgade Milla tillsammans med sina syskon.
Hon fick A och 0. 
Sen krisade livet ihop sig och jag flyttade till min lilla etta i Rödbergen.
Hängde mycket på landet och tog det lugnt..
...och mycket med fröken Annika i olika barer. 

Med Elin och rödvin på Drumsös stränder när det äntligen började bli vår.
Fick besök från Sverige som kom och tröstade det småtrasiga jaget.

Sen blev det sommar och jag åkte till Paris och skuttade runt en vecka tillsammans med mina syskon.
Därefter åkte jag till en av Tysklans största festivaler, Hurricane utanför Bremen och jobbade.
I Juli flyttade jag till Hultsfred och arbetade för Hultsfredsfestivalen.
Jobbade långa dagar och lärde mig massor. Upplevelse för livet.
Kom tillbaka till Finland och bosatte mig på landet i Ingå. 
Körde lite båt, umgicks med familjen och....
Pendlade ganska mycket till stan....

....och sen tillbaka till Ingå igen.

Under Flow-festival arbetade jag som artisthost.
Här under Iron & Wine.
Fick jobb på Min Morgon och började i slutet av Augusti som Studiovärdinna. Tidiga morgnar och nya kollegor. kul.

Började umgås massor med dom här kvinnorna. Här åker vi till Tallin.
Arbetade med Svenska Teaterns uppsättning av Seven.
'
Åkte till Musik och Media Konferenssen i Tammerfors med skolan och gick på olika seminarier och konserter.  
Tog långa höstpromenader med Milla och Anton i södra Helsingfors.
Mycket helgumgänge med flickorna. Vi hamnade nästan alltid på Glöd och dansade.
Fick många nya vänner.
Mycket häng med Yppis :)

Personalfest med Min Morgon. Här med pojkvännen.
I december gick jag på bloggalan och var en aning rund om fötterna.

Morfar bestämde sig för att ge upp och jag åkte hem till Värnamo, där jag träffade mina svenska vänner.
 Firade jul I Värnamo
Dansade runt granen med vännerna.

Kommer även att fira nyår här med Anton som kommit hit. Bra slut och förhoppningsvis ett bättre år nästa år.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar