torsdag 29 december 2011

Eldvittnet

På tal om böcker så "lyssnade" jag ut Lars Keplers senaste, Eldvittnet igår.
Jag gillade de båda tidigare böckerna Hypnotisören och Paganinikontraktet och även Elvittnet var bra. Om inte lite bättre.
De är kanske inga mästerverk men definitivt underhållande.
Eldvittnet höll mig spänd och emellanåt livrädd från första till sista sidan.
Jag kan i och för sig störa mig på att den sista delen av boken har en helt annan story än den huvudsakliga som boken egentligen handlar om. Men behöver du lite spänning i vardagen så rekommenderar jag Eldvittnet.
 Däremot ska du inte lyssna på den om du behöver något för att somna. Jag försökte mig på det och höll på att kissa på mig av rädsla.

Nu ska jag ge mig på en av mina julklappar. Anne & Even Holts senaste. Flimmer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar