onsdag 22 februari 2012

Buddies med Jesus

Misstänker att 2012 faktiskt har bestämt sig för att gilla mig och behandla mig som en prinsessa.
Eller okej, inte riktigt en prinsessa utan kanske lite mer som någon av Jesus lärjungar. Inte Jesus och inte Judas utan någon oviktig lärjunge mitt emellan. Som man varken låter göra bort sig totalt som Judas eller låter bli korsfäst som Jesus.

Man kan säkert uppfatta mig som lite smått religiös om man läser min blogg. Men som jag sa igår så hade jag en period som hobbykristen och det är förmodligen det närmaste Jesus jag någonsin kommer att komma. Jag är inte ens döpt. Men jag tycker att religion är fascinerande. Och precis som bibeln är jag väldigt förtjust i liknelser. Gärna lite vrickade sådana. Så även om jag inte är troende så är jag i slutändan lite förtjust i Jesus. I alla fall som fiktion. Han var trots allt också lite vrickad. Men ärligt talat. Vem är inte det?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar