måndag 20 februari 2012

Surpuppan

Chillar med Milla och tittar på Love Actually som konstigt nog går på TV. Har alltid kategoriserat den som "julfilm". Milla borde förresten duscha. Hon börjar nästan lukta hund och jag är inget fan av varken hundlukt eller fet päls. Hon är dessutom ganska sur för tillfället. Vi har bytt mat från BARF till någon form av torrfoder vilket gjort att hon matprotesterar och surar. En dusch lär inte göra saken bättre.

Jag kommer förresten ihåg när jag berättade för Ylva att vi matar Milla med rått kött och grönsaker.
Ylva såg väldigt tveksam ut över den informationen sen frågade hon om vi verkligen vågar gör det?
Vågar göra vad? undrade jag. Mata henne med rått kött? Varför skulle vi inte våga det?
Ylva hade läst en artikel någonstans att om man matar en hund med rått kött och plötsligt slutar så kommer hunden vilja äta upp hussen/matten.

Kanske är det sådana planer Milla surspekulerar över? Äta upp mig?
Bli uppäten av sin egen hund ligger i samma dödskategori som snö i huvudet och drunkna i vattenpöl.
Onödig och kanske en aning pinsam.

1 kommentar:

  1. Stackars Milla - men ge henne lite ordentlig mat. Och en dusch när det är varmare.

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar