söndag 1 april 2012

Sol i sinne brun inne

Det skulle snöa idag. Än så länge har detta inte inträffat. Ingenting jag direkt gråter över. 
Om det vore upp till mig skulle det vara svinvarmt och grönt vid det här laget. 
Men man får som sagt inte leka gud. Tyvärr. 
Nu njuter jag av solen så länge det varar och hoppas att isen på havet försvinner inom en mycket snar framtid. Om en vecka är mina päron här på sitt årliga finska påskbesök. Ska påskfixa tills dess. 
Drar fram fjärdrar och påskpynt på torsdag. Gillar fjädrar, annars är jag egentligen ingen pyntare.
Porslinsfigurer är det värsta. Sådant kommer aldrig någonsin entra mitt hem. (Förlåt mormor).


 Bok plus kaffe = söndagsmosh
Lite väl tidigt för badsysslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar