torsdag 13 september 2012

Gifteri

Spenderade kvällen med min nygifta vän Anna på Espan. Är lite fascinerad över att ha en gift vän. Det känns nästan lite overkligt att ha blivit så pass gammal att ens vänner har ring på fingret. Smått skrämmande men samtidigt ganska skönt att kaosåldern är förbi. Hur som helst så var det väldigt kul att träffa frun och höra om bröllopsresan och se att Anna var samma dam som innan. Den enda skillnaden är det nya efternamnet som jag fortfarande inte kan uttala. Det kommer väl med tiden.

För min del känns bröllop ungefär lika avlägset som julafton känns för en treåring i januari.
Sparar sådana tillställningar tills jag är lite äldre, lite klokare och säker på vad jag vill med livet.

Nu ska jag dricka mängder med grönt te och börja på en ny bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar