söndag 23 juni 2013

Midsommeriet

Har överlevt midsommar. Efter mycket om och men bestämde jag mig för att följa den två (i år treåriga) traditionen att fira på sommaröarna hos Puppe. Som vanligt var det hela lite av ett skumt kaos men roligt. De utlänningar som var på plats, en kanadensare, en tysk och två från Venezuela var det helt säkert en underlig upplevelse. Igår var det tänkt att jag skulle ansluta mig till resten av gänget vid Lojosjön.
Men efter personalfester, examensfester, tre dagar i Estland med jobbet så insåg jag att jag fixade inte mer. Dessutom hade min syster anlänt från USA till Ingå och ville väldigt gärna fira lite midsommar med mig. Så det blev så. Jag drack två klunkar öl, spelade rappa kalja och hade förmodligen den lugnaste midsommardagen på tio år. Ibland behöver man sådana också.
Hos Puppe på Bodö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar