torsdag 18 juli 2013

Klockeriet

Ska gå och lägga mig i någorlunda mänsklig tid ikväll. Enligt päronen får man minsann inte sova till "lunch" imorgon. Man ska vara pigg och glad och förbereda sangria innan gästerna anländer, sånt som jag är bra på. Klagar egentligen inte på den saken. Men det är så skönt det där att kunna sova hur länge man vill när man är van vid att klockan vanligtvis ringer vid 04:45. Emellanåt har jag konspiratoriska planer på att sätta klockan i alla fall och när den sen väl skulle ringa så skulle jag bara skratta åt den och sova vidare. Typ "Den som skrattar bäst skrattar sist". Inser själv att den skulle skratta tillbaka åt mig i augusti igen. Kanske jag bjuder på det. Då.
Jag börjar mer och mer se ut som en hillbilly
 Normalvattenstånd (Om du är 12 så fnissar du åt det här ordet)
Mys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar