torsdag 21 november 2013

Åsikteriet

Hemma med tacos och Skavlan. Är en aning trött efter en lång dag med varierande innehåll. Träffade bland annat bloggaren Malenami på jobbet, riktigt skön tjej. 

Annars har min bror tydligen anlänt till Finland ikväll med sin finlandssvenska flickvän. Han meddelade glatt att han hinner umgås med mig imorgon på dagen. Lite komiskt med tanke på att jag har ett jobb. Men kanske jag lyckas träffa honom. Hoppas på det.

Har också lyckats klämma in en lång diskussion på kvällskvisten med en svensk bekant om rasism, eller "massinvandringen" som han kallade det. Vet inte riktigt varför jag har gått och blivit så samhällsengagerad. Jag har väl alltid varit intresserad men hållit mig på en diplomatisk nivå. Senaste året däremot har jag haft svårt att hålla tyst. Jag vill liksom inte vara en av de där som på bussen som ser på när någon blir illa behandlad utan att säga något. Jag vill inte ha en bekant i min facebook-feed som sprider rasistiskt innehåll och bara blunda. Kanske beror det på att jag i och med mitt jobb dagligen träffar så många engagerade människor som alla brinner för sin sak och att det helt enkelt smittat av sig? Kanske beror det på mängden dagstidningar, SoMes och andra medier jag regelbundet plöjer igenom? Kanske jag helt enkelt bara har tröttnat? Jag har ingen aning och ärligt talat vet jag inte om det är en så hemskt bra sak heller. Time will tell.

Myseriet

2 kommentarer:

  1. DU, ljuvliga Lina, är en skön tjej! Så upplyftande och härligt att träffa en sådan som du. Vi ses imorgon, njut av myseriet ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack själv! Var så roligt att träffa dig. issade dig precis när du var här och lämnade nyckeln. Hoppas du kommer ner snart igen! :D

      Radera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar