tisdag 4 november 2014

Same changes

Min helg i Norge tog slut lite för snabbt som vanligt. Det har varit en väldigt lugn helg och vi gjorde egentligen ingenting annat än att hänga inomhus, titta på film, äta god mat, pimpla vin och bara prata. Nikis bror med kids kom i och för sig och hälsade på en sväng från Malmö på fredagkvällen vilket var kul. Annars har det i princip bara stormat och ösregnat och sett allmänt deppigt ut utanför rutan. Vet inte riktigt om jag hade förväntat mig annat av november ändå. Skiter egentligen ändå fullständigt i vädret. Det är helt oviktigt. 

Tänkte lite på mig själv för ett år sen. Något jag i och för sig gör varje dag sedan jag installerade Timehop-appen på telefonen som varje dag berättar vad jag gjorde exakt idag för 1-7 år sen genom att koppla ihop bildarkiv och mina sociala medier. (tex Ett år sen idag var jag på landet med Milla, Tre år sedan på personalfest på mitt förra jobb, Fyra år sen på förlovningsfest i Thailand)

Men jag kommer hur som helst ihåg december ett år tillbaka då jag skulle göra den årliga årsresumén till den här bloggen och inte klarade av att göra den. Den var så deppig, så ointressant och så same-shit-all-over att den nästan fick mig att börja gråta. Sen blev det nytt år och 2014 började ganska samma som det tidigare året. Sen dök april upp och sa hej. Året förvandlades. Jag fick festivaljobben tillbaka i mitt liv, ett fast heltidsjobb inom E-commerce och så träffade jag Niki som lyser upp det mesta här i livet. Plötsligt kändes det som om samesamesamesame fick en vändning. Allt blev lite mer färgglatt och känslan av meningslöshet har helt försvunnit. Hade jag sagt till mig själv för ett år sen i mitt höst-jag-tycker-extremt-synd-om-mig-själv-tillstånd att jag nästa jul inte bara kommer att fira med min egen familj utan även med någon jag är superkär i skulle jag börjat asgarva och sagt "Yeah right". 

Så om du sitter där. Lite novemberdeppar och känner att livet står stilla? Kanske det kommer en vändning snart, en som säger poff och slår dig hårt i ansiktet så att du känner att du lever.

Många sådana här har fått brinna upp i helgen
 I Nikis hus
 Sen åkte tåget iväg från honom (han i mitten, inte hon till vänster)
 Hejdå Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar