tisdag 25 november 2014

Tre år är tre år för länge

Vi ska prata lite allvar idag. Ni och jag.

En av mina absolut äldsta vänner Ellas bror har idag varit kidnappad i tre år. Det skär i mitt hjärta när jag tänker på Johans öde. Hur hans familj slitit som djur de senaste tre åren för att få hem honom. Han kidnappades av en organisation nära Al-Qaida (Aqim) i Mali där han befann sig tillsammans med ett gäng européer på motorcykelsemester. Johan är en kille som är van vid att resa och hade vid den här tidpunkten redan upplevt stora delar av världen. Ellas familj är några av de mest godhjärtade människor jag någonsin träffat. Att se den här familjen som endast förtjänar lycka och glädje uppleva något så hemskt som ovisshet och maktlöshet är verkligen inte rättvist. Medierna har varit tysta om Johan, eftersom det är så det önskats. I år ber familjen och min fina vän Ella oss att dela vidare och tända ett ljus för hoppet om att Johan snart får komma hem. Jag kommer i alla fall tända ett ljus för Johan idag. Killen som är en av mina finaste vänner Ellas storebror. Dags att komma hem nu Johan. Du saknas. #ettljusförjohan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar