tisdag 3 mars 2015

Tisdageriet

Igår var jag sur. Promenerade en två timmars promenad med Milla i kallt, mörkt ösregn. Försökte handla på hemvägen men Aktias kortsystem låg nere i två timmar så jag fick äta tre semigamla ägg som jag hittade i mitt kylskåp tillsammans med en gammal brieost. Skickade ett mindre mysigt meddelande till banken och tyckte synd om mig själv. Å andra sidan var det mer synd om killen som också joinade oss andra kortlösa vid bankautomaten för att han inte hade kunnat betala notan på restaurangen bredvid.

Var i alla fall lite gladare på morgonen och tog en långpromenad med Tinnis och Milla i Brunssan runt åtta innan jag och Milla (som är kontorshund idag) gick till alexandersgatan. Hon ska dock snart åka till sin husse (mitt ex) och hänga där i några dagar och jag ska på middag till Y ikväll. Sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar