tisdag 30 augusti 2016

Yr morgoneri

Både jag och Niki hade på något vänster lyckats förtränga att Peab och vår hyresvärd skulle komma hem till oss under tre timmar idag. Vi båda insåg det precis en timme före. Tur det. Av den anledningen har jag nu en sur hund sittandes bredvid mitt skrivbord. Hon surar väl egentligen mest för att jag har bundit fast henne i elementet och inte kan gå och rota i närmaste papperskorg. Hon är inte så bra på att inse att hon borde vara tacksam över att överhuvudet taget ha fått följa med. Hade önskat att hundar hade lite mer konsekvenstänkande. 

Eftersom vårt hus ska rörrenoveras (putkirempa som det kallas här) med start från november behövde ägaren och Peab kika in en sväng för att se vad som ska göras. Skulle varit klumpigt om vi glömt bort det helt och Milla hade skällt ut dem som hemska inkräktare. Hade skämts ihjäl. Nu funderar ni säkert på vart vi ska ta vägen i november? Det funderar vi också på. Spännande höst för vår del.

Annars är jag så sugen på att laga musslor ikväll. Tror nästan att jag måste svänga förbi saluhallen på hemvägen. Musslor i vittvin, charlottenlök, grädde, massa vitlök och persilja med hemmagjorda franskisar och aioli. Bäst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar