lördag 27 maj 2017

Statuseriet

  • Är i Ingå. Åkte hit redan i torsdags eftersom vi tyckte att det var bättre för Milla att få promenera runt själv efter operationen. På grund av att den del av tumören som gick att få bort togs bort från ändtarmen behöver hon ingen "cone of shame" vilket gör det hela lite lättare. På tisdag får vi mer info om vad som egentligen pågår i Milla och vad som händer härefter. Niki och jag har redan lipat så mycket att det känns som om vi nu bara behöver andas lite och vänta på mer info. Tack till Agnes som kom med som stöd under tisdagens operation. Den bästa av vänskap.

  • Borde kanske även nämna det där om min nya position på jobbet. Har alltså fått en befordran och är numera Head of Central and Eastern Europe. Från att ha ansvar över två länder till åtta. Känns såklart superfint att få det förtroendet och en ny utmaning. Måste dock medge att jag efter att ha delgett mitt fina team informationen gick hem och grät hela kvällen. Kändes så sjukt bara att lämna en business som jag har startat från noll och fått fram till något fantastiskt. Från att ha fått den första medlemmen i Sverige till att ha fått anställa det bästaste av team. Linn, Pio, Sara, Fanny, Vivster. Vilka jäkla stjärnor. Kommer alltid vara tacksam för att de hoppade på tåget med samma engagemang som jag. Ribban är hög för mitt nya team.
Annars är jag här i Ingå. Niki åkte in till stan tidigare idag. Resebranschen lever även på helgerna. Så nu är jag och fluffe här ensamma. Vi lever, jag lipar lite ibland och sen så kramas vi. Så som man ska göra med typer man älskar. Ha en fin lördagskväll finingar. 
 Vi sprang även fem kilometer idag. Milla var lös så hon fick trava i sin egen takt. Själv kändes det så jäkla skönt att komma igång med springandet igen efter min typ fyra veckors långs förkylning. 
 Därefter stretchade jag och Fluffe på terassen och jag drack vatten med gurka och citronmeliss i. Bästa vattenflaskan (pappa, lämnar den till dig eftersom jag har en till)
 Löste även mitt problem på Verkkokauppa. Som ni ser så har min nya mac inga vanliga usb-intag. 
 Lagade även carbonara. 
Som blev god
Nu är vi här. 


4 kommentarer:

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar