tisdag 17 januari 2012

Dramaqueen

Anton har åkt tillbaka till stan och jag och Milla är kvar en natt till här.
Kanske två. Pillar det sista på min hemtent och leker med Millan emellanåt.
Hon blir alltid en aning dramatisk när någon hon gillar åker iväg. Sådär demonstrativt hängandes med huvudet och drar ljudliga suckar. Så man får lite köra uppiggande tröstnings lekar emellanåt. Att han hund är lite som att ha barn. Eller okej. Nu vet jag inte hur det är att ha barn. Men jag kan tänka mig att ha hund är lite av en uppvärmning. Det är ansvar, tröstande, underhållande, lekande, lyssnande, promenerande, vänlighetande, uppfostrande, disciplinerande, Äh you name it. Så just nu blandar jag plugg med tröstande. Det senare är jag ganska bra på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar