torsdag 19 juli 2012

Mormor är här.

Pappa och jag körde via Ikea idag för garderobsspekulerande. Jag ska nämligen inskaffa mig en ny garderob. Min nuvarande garderob har en härlig liten funktion som gör att hyllorna inte hålls på plats. Om man lite puttar på den eller tar ut ett plagg med lite lite mer våld än brukligt så brakar kalaset ihop. Som sagt. Jag behöver en ny välfungerande garderob. Jag är trött på skrynkliga tröjor, försvunna strumpor och klädhögar på golvet.
Det blir vita PAX-garderober med lådfunderingar.

Efter Ikea hämtade vi min moster och min 82-åriga mormor på flygfältet. Mormor har inte besökt Finland sedan begynnelsen av 80-talet. När hon träffade Anton för första gången (i Sverige) frågade hon honom. "- Har ni fått saffran till Finland än?".
Med andra ord. Det är dags för mormor att uppleva Finland som det I-landet det faktiskt är.
 Dagens fika.
 Jag klippte gräset iklädd pappas avklippta gamla byxor, mammas gummistövlar och en gammal Marimekko-bikini. Mycket classy.
 Sen chillade jag med Milla på berget.
 Hittade kantareller
och åt upp dem till middag.

Nu blir det rödvin med mormorn, mostern, mamman och pappan.
Family.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar