fredag 26 april 2013

Min tur.

Läste kommentarerna på Hietanens blogg där läsarna får chansen att bikta sig. Måste säga att det är en fascinerande läsning med många intressanta och ganska skrämmande erkännanden. Tänkte först också berätta hur avundsjuk jag är på andra människor tills jag på riktigt funderade på saken och insåg att det faktiskt inte är något jag sysslar med. Klart att jag kan känna avundsjuka emellanåt men blir faktiskt oftast mest glad när människor i min omgivning lyckas med saker. Lyckanden inspirerar och peppar. Ingenting annat.

Men jag kan erkänna några andra grejer.

- Älskar TV-serien 90210 och följer den slaviskt.
- Slarvar en hel del med mat och sömn. Dålig på sånt.
- Klarar inte av när människor använder leggins som byxor. Tights are not jeans.
- När jag lyssnar på musik händer det att jag låtsas att mitt liv är en musikvideo.
- Jag har en horoskop-app som jag är lite smått beroende av.
- Kan bli lite frustrerad på riktigt grov österbottendialekt. "He" är inget riktigt ord.
- Tycker helt enkelt inte om katter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar