lördag 13 april 2013

Vapperi

Snart är det vappen, en av mina favorithögtider i Finland. Ska i år fira min femte finska vapp, tänk vad tiden går fort när man har roligt. (kliché). Jag firade inte vappen när jag bodde i Sverige. Man tittade på en brasa, tittade på när en kör sjöng och sen gick man hem. Första maj var arbetarrörelsens dag. Ville man demonstrera mot något fick man göra det men att hela stan skulle bli galen och förflytta sig till en och samma park fanns/finns inte på kartan.

Mina första två vappar i Finland firade jag med min föredetta pojkvän och hans vänner. Sen hade jag en  lite underlig vapp 2011. Nybliven singel och kanske en aning sorglig. Förra årets var helt fantastisk. I år ska den bli lika bra, om möjligt ännu bättre. 
 Yppis, jag och första maj
Hängmattan gick lite sönder.

 Mössorna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar