onsdag 24 april 2013

Utvecklingen

Hade utvecklingssamtal på jobbet idag. Jag har ett underligt förhållande till allt som heter utvecklingssamtal. Jag får alltid flashbacks till högstadiet där lärarna alltid sa samma sak. "Lina pratar för mycket" och "Lina pratar alldeles för mycket". Samma känsla som jag hade då har jag fortfarande så fort någon ens nämner ordet "utvecklingssamtal" vilket i och för sig är lite komiskt. Det är ju inte ens så farligt. Det är snarare givande och roligt. Att Lina numera pratar för mycket anses snarare som trevligt än otrevligt. Så kan det gå. Det finns ens plats för alla. Även för babblare som jag.

Efter jobbet tog jag en trudeluttfika på stan med Jonski. Vi satt ambitiöst på terassen innan det blev kallt. Sen cyklade vi runt och gjorde en vän med sorgligt öga sällskap på femkantens hälsostation. 

 Välbehövd efter tio timmars jobbdag.
 Terasseri
 Marianne-vitchoko-tårta..
 Multitaskarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar