onsdag 6 maj 2015

Kaitholmeriet

Efter att ha vaknat lördagen den andra maj bestämde vi oss ganska snabbt att vi borde hänga med Nikis bror med blivande fru Nikis familjelande i Korpo på rehab. Spenderade ett dygn där i lugnet. Grillade, drack lite rosé, klippte gräset och bara hängde. Tror vi alla behövde det. Gillar det här med att vara på andra landeställen än mitt eget emellanåt. Inte för att det är något fel på Ingå men det är kul att se lite annat. Peta i andras fotoalbum, hoppas från nya bryggor, se annan typ av skärgård och hitta underliga fynd i lidret. 
Så vackert landeställe
Han den där som jag är väldigt kär i
Kaitholmen
Med lite tyska gatuskyltar...
Hade seglarjackan på mig och insåg till min lycka att Nikis bror körde samma stil. Med andra ord var jag inte ensam om att se oförskämt finlandssvensk ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar