torsdag 22 december 2016

Dan före dan före dopparedageriet

Tog en hemmadag idag. Märker verkligen på min inbox att det börjar bli jul. Den är så tyst. Själv tar jag inte ut någon ledighet den här julen. Eftersom Niki började på Tui i juni så har han ingen semester iår (det funkar så i Finland), så även om jag har tolv dagar kvar att ta ut så vill jag inte ta ut dem ensam. 

Så istället för att åka med hela Nikis familj till St. Anton eller åka till Småland och hänga med min familj så stannar vi kvar i Ingå. Vi firar vår första egna jul och satsar på att ta det väldigt lugnt. Lagar all mat som vi själva gillar (ingen av oss är större fans av julmat) passar på att umgås, gå långpromenader, se bra filmer, basta och pimpla rödvin framför brasan. Känns faktiskt som vi behöver en paus för att bara mysa lite. Kanske man borde ha jul lite oftare?
 Lagade en sallad på allt jag hittade i kylen. Halloumi, ruccola, avocado, gurka, tomat och parmaskinka. Bra rester ändå.
 Fick en gåva av mitt team igår. Blev jätteglad. Tack!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar