måndag 19 december 2016

Det stora julbaderiet

Även smutsiga hundar måste få bli rena till jul. När Milla nu dessutom blivit Tui finlands mest instagramade hund efter att i några dagar ha hängt med Niki på kontoret måste man ju som hundkändis ta hand om sina looks. Förstår mig faktiskt inte alls på Millas stora hat för att bli duschad. Man får bokstavligt släpa in henne i duschen. Att bada utomhus däremot är det bästa som finns, går inte alls ihop för mig. Vatten som vatten...

Läste i ett hundforum (läs aldrig hundforum, människor är psykopater där) att många tvättar sina hundar med yes/fairy diskmedel? Låter helt absurt i mina öron? Trodde man skulle använda skonsamma grejer? Milla däremot blir tvättad med samma märke som jag tvättar mitt hår med fast hundversion med yoghurtdoft?! Högst oklar hunddoft. Ni som har hundar, flippar era hundar också helt efter att de är klara och torkade? Springer runt och låtsasattackerar en? Varför?
 När man fattat vad som ska hända och nonchalant stirrar in i väggen.
 Blicken när man insett att man inte lyckats komma undan och matte är en hemsk hemsk människa
När man ändå är sjukt nöjd efteråt eftersom alla tycker att man är sååå fiiiin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar