tisdag 2 maj 2017

Men tjaeriet

När till och med interna chatten på jobbet vill att man ska blogga får man väl anta att det har gått för lång tid sedan senaste uppdateringen. Hej! Välkomna tillbaka. Jag har haft två fullsmockade veckor och för att försöka tona ner på belastningen av mig själv så fick bloggen lite ryka en stund. Tar en bildrunda om den senaste tiden. 
 Nåja. Jag var ju i ingå och firade påsk. 
 Med familjen och den norska piloten som gillar att jaga flickor. 
 Åt en fabulös påskmiddag på lördagen hos min faster.
 Åt ägg och sånt

 Hängde med kusinbarnen som dagen till ära var häxor
 Åkte därefter tillbaka in till stan så att den norska piloten skulle få uppleva finska damer
 Min syster hängde också på. Vi drack öl i vår soffa och drog därefter vidare till Siltanen. Förra gången jag var där med J&J var det svinbra musik. Den här gången var det så värdelöst att jag nästan blev förbannad. Tre stycken småpojkar i dj-båset som stod där och spelade ännu mer meningslös musik än Kaikku. Alltså musik som du förmodligen endast kan dansa till om du hög på något eller är döv. Pojkarna i dj-båset med Harry-Potter-look verkade i alla fall nöjda. Kanske det är så om man är väldigtväldigt hipster. Man njuter av att ingen annan än en själv förstår sig på ens musiksmak. Det kanske bara är jag som missuppfattat det hela eftersom jag hela tiden trott att en DJ:s mål är att få folk att dansa på ett dansgolv. Men vad vet jag. Jag är ju ingen DJ. Dock var det här första gången sedan jag flyttade till Kallio som jag blev sur på Kallio. Varför kan inte Kallio bara slappna av lite ibland och inte hela tiden försöka vara så jäkla "speciellt". 
 Sen åkte min familj hem och Niki åkte till Kanarieöarna på jobb och de här typerna kom och hälsade på från Sverige.
 Vi turistade och sånt
 Och jag gick faktiskt för första gången in i Domkyrkan. På kvällen vandrade vi runt på lite sunkhak och övervägde att gå till Siltanen innan jag kom ihåg hur mycket jag ogillar Siltanen just nu. 
 På lördagen åkte vi till Ingå.
 Drack rosé på terassen
 Lagade mat
 Och bastade och sånt. Sen var det söndag och jag skjutade alla fyra till flygplatsen. Chockad över hur mycket man kan få in i vår lilla bil. 
 Sen åkte jag och Sandis till Sthlm på jobbresa. Bodde på Haymarket två nätter
 Gick på middag med partners, spelade shuffleboard på Ugglan och avslutade det hela på Soapbar. Klassiskt. 
 Dagen efter var vi så förstörda att vi åt pizza på Giro. 
Och i fredags hade vi inflyttningsfest på jobbet. Något jag bökat med i en månad. Kommer mer bilder på kalaset när fotografen levererat bilderna. Är så glad att april är över. Det var lätt den stressigaste månaden på år. Och nu är det över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar