onsdag 15 november 2017

Listeriet

Vad har du på dig idag?
Roséguldig tröja (den jag har på en av bilderna från "Min helgeriet-inlägget" här under) och svart kjol. Känner mig väldigt preppy idag. Bara ett diadem med rosett saknas för att jag ska se ut som Blair Waldorf. 
Vad lyssnar du på idag?Sitter och klipper på jobbet så lyssnar mest på mina kollegor prata olika språk som de inte kan i en halvfärdig video. På vägen till jobbet lyssnade jag på det senaste avsnittet av podden Spår med Anton Berg. I den här säsongen tar han upp Förlösamordet som skulle kunna göra vem som helst mörkrädd. Anton Berg är en av mina absoluta favoritproducenter från P3:s dokumentärer så det här med att han har sin egen podd nuförtiden gör mig så glad, så glad. 
Vad är du på för humör idag?Helt okej. Bättre än igår. Då var jag som en liten storm. På eftermiddagen insåg jag att vi glömt att fira en av mina team-medlemmars födelsedag och sprang till butiken och köpte 35 glassar. Gick sen surt in på kontoret slängde glassarna på bordet och skrek HAPPY BIRTHDAY på ett väldigt oglatt sätt. Insåg det först efter att jag slagit mig ner vid skrivbordet igen och fått tre olika meddelanden i den interna chatten med frågan om jag var okej? Ja, så mitt humör är bättre idag. Lite gladare och inte lika irriterad. Lovar att vara gulligare mot nästa födelsedagsbarn. 
Helgens planer?Min pappa har anlänt till Finland för att njuta av Finlands novemberväder så jag tänkte åka till Ingå och hänga med honom. Niki ska jobba så det blir bara jag och pappa. Himla trevligt det. Igår hade han herrmiddag i Ingå med sina bästisar. Tydligen dracks det champagne, åts Boeuf Bourguignon och avslutade kalaset med Cremé brulé. Man skulle ha varit där. 
Veckans fundering?
Funderar faktiskt en hel del på vårt kommande bröllis. Nu händer det ju inte förens augusti 2019 men tänker mer på sådant som vad man måste göra så snabbt som möjligt så att man kan chilla lite sen. Så lokal är väl något vi borde bestämma oss för snart. Förstått att saker och ting börjas bokas redan 1,5 år före själva datumet och man borde vara snabb. Så ja. Lokal, land, ort och sånt vore ju bra att bestämma sig för.
Tänkte ha den här som inspobild för bröllopet. Något sånt här vore ju fint.
Tror mina bridesmaids håller med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar