torsdag 25 januari 2018

Tillbaka i småstaderiet

Hej från Värnamo. Lämnade ett snöigt Helsingfors för min lilla småstad i södra Sverige. För att ta mig hit åker jag allt som oftast till Köpenhamn och därefter tåg över bron och vidare in i de småländska skogarna. Jag är tillbaka här i min barndomsstad endast en månad efter att jag lämnade sist. Det är såklart roligt att vara tillbaka och få krama om sin familj även om det är under sorgliga omständigheter. Imorgon ska vi tillsammans säga hejdå till mormor och därefter har vi en gemensam lunch på ett hotell i närheten. Tror det blir fint.

Ikväll kommer Hanna (en av mina bästa vänner) hit och äter middag med mig och min familj. Älskar det där med att man äter middag med varandras familjer. Ska börja med det i Helsingfors också. Bjuda in mig själv på Jonskis familjs söndagsmiddagar. Absolut.

Annars har jag ett himla roligt projekt på gång just nu som gör mig både taggad och himla nervös. 
Får arbeta upp självförtroendet lite tills den dagen då det gäller. Återkommer med mer info om den saken inom väldigt kort. Spännande. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar