torsdag 25 januari 2018

Torsdagslisteriet

  • Bästa vintermaten?
    Både jag och Niki är väldigt mycket inne på raclette som festmat för tillfället. Så enkelt, gott och roligt att äta. Älskar även att gå ner till delikatessen och köpa 100 gram av det köttet, 100, gram av den osten, 100 gram av det här andra köttet och så vidare. Sen får gästerna laga allt själva på grillplattorna. Brukar servera rotfruktspommes och chilibea till det hela. Fest.
  • Poddar du lyssnar på?
    Bathinas podd som är ny i poddriket har verkligen livat upp mig. Annars gillar jag I nöd och Lust, Forni och Hamilton. Rättegångspodden (min absoluta favoritpodd), En mörk historia, Magnus och Peppes podcast, Spår, P3dokumentärer, Framgångspodden, Schulman show, Hanapees otroliga podcast, Veckans Bläcka, Värvet, Skäringer och Mannheimer, Trettio plus trevar mm.
  • Favoritstad?
    Lojo såklart. Skoja, New York. 
  • Senast lästa bok
    Ett litet liv. Men ja, jag är faktiskt inte klar än. Det blev så sorgligt att jag tog en liten paus. 
  • Nästa resa går till?
    Ja, den biten är lite oklar. Vi hade tänkt oss Mauritius eller Maldiverna genom Nikis jobb i vår. Men även med Nikis mastodont-rabatter blir det lite åt det dyrare hållet och vi har en annan himla dyr grej vi behöver göra först. Så vi sköt nu upp kalaset lite och kanske satsar på något spännande när Niki fyller 30 istället. Den som lever får se. 
  • På önskelistan?
    Skulle vilja ha en phantom-drone. Men känner att det kanske är bättre att bröllisspara den tusenlappen istället. 
  • Senaste inköpet?
    En jacka från Elvine i grönt. Köpte den för halva priset på MQ tidigare idag. FYND! Varm, lång och mysig. Bild på den här:



  • Saknar?
    SOLEN! Var är du i mitt liv?????
  • Bästa TV-serien?
    Tycker det kom himla mycket bra förra året. The handmaids tale, The Crown, Vår tid är nu, Big Little Lies, Manhunt: Unabomber, Black Mirror. 
  • Ett livsrråd?
    Gör en plan, annars följer du bara någon annans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar