fredag 5 augusti 2011

O mare nero

En sak man inte bör göra är att blogga samtidigt som man befinner sig i en park och dricker öl tillsammans med vänner man inte sett på länge. Resultatet blir precis som mitt tidigare inlägg, obehagligt kärleksfullt.
En annan sak man inte bör göra är att jävlas med busschaufförer när man kör bil med svenska plåtar. Kan sluta med taskigheter från busschaufförens sida. Busschaufförer är i allmänhet en ganska sur yrkesgrupp, vilket jag kan inte heller borde nämna här. Min mamma hade gett mig evil eye och mycket pedagogiskt berättat att man inte heller bör generalisera grupper. Yes. Så då har vi börjat morgonen med do´s and dont´s.

Min morgon började i Helsingfors. Hamnade i världens tråkigaste stadsdel Mankans. Satt utanför Murren Murkina redan kvart i tio. Butiken öppnar först 10:00. Förra gången jag var där kom jag exakt klockan 18:00 då dom stänger. Och tjejen som saknar all form av talang för service låste dörren framför näsan på mig och började därefter på andra sidan glasdörren leka lekar med sin hund. Den här gången gjorde hon samma sak. Jag satt utanför i 15 minuter och tittade på när hon lekte med sin hund. Skitbutik.

Nu är jag tillbaka i Ingå. Min syster har franskt folk på besök som äter frulle ute i solen. Ikväll ska vi dricka cocktails och jag ska försöka att briljera på franska.... nja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar