onsdag 16 april 2014

Stölderiet

Har inget vettigt att komma med så kopierar helt enkelt Jonskis monsterlista.

1. Hur gammal är du? 
25

2. Hur gammal känner du dig som? 
Ibland som 18 och ibland 65. Mer åt 18 den senaste tiden.

3. Vad har du gjort i dag? 
Myst, gått ut med Milla, ätit Lune och jobbat. Bland annat byggt en låda för kycklingar?

4. Vilken film såg du senast? 
V for Vendetta

5. Vem ringde du senast?
En gäst till programmet jag jobbar för.

6. Är du besatt av någonting? 
Appspelet 2048 tragiskt nog.

7. Är du rädd för blod? 
Har alltid trott det. Sen föll jag av en scen och skapade ett blodbad och tyckte mest att det var spännande.
Innan jag föll av scenen. (Efter längre ner)

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? 
En solig innergård på Georgsgatan. Tar en paus i solen och ser knappt skärmen.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1990-talet i Sverige? 
Sverige hade inte fem statsministrar under 90-talet. Göran Persson och Carl Bildt och Ingvar Carlsson var de enda regerande nissarna under den här tiden. Finlands? Ingen aning, Paavo Lipponen kanske?

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej. Studerade ändå Samhällsprogrammet på gymnasiet och har alltid varit intresserad av politik.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Grått. Väldigt många gråa tröjor.

12. När vaknade du i dag? 
Första gången 05:54 andra gången några timmar senare.

13. Vilken är din favorithögtid?
Vappen. Älskar älskar vappen även om jag just i år underligt nog inte alls ser fram emot spektaklet.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Sydafrika eller Kalifornien hos min syster.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? 
Ayia Napa, Cypern. Nej tack.

 16. Hur vill du tillbringa din pension?
På landet en sväng och resten av året på Sicilien eller liknande. Gärna med en bra bok i handen och fenomenalt sällskap till höger.

17. Vad lyssnar du på just nu?
Another Love- Zwette edit by Tom Odell.

18. Har du någon gång brutit ett ben? 
Nej, vilket underligt nog är ett under. Är sjukt klumpig och handlederna har väl åkt på en hel del stryk.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Tror inte att det finns så mycket i min kyl faktiskt. Men uppskattar inte när toapappret tar slut. Räknas det?

20. Vem är din favoritkändis? 
Jennifer Lawrence. Vi skulle kunna bli bästisar.

21. Vad är du på för humör just nu?
Lite stressad inombords av diverse anledningar. Glad av en helt annan och lite ångest över en tredje. Ganska perus.

22. Vilka världsdelar har du varit i? 
Europa, Afrika, Asien, Nordamerika.
Sydamerika vore ganska yes att besöka.

23. Snarkar du? 
Nej men det händer att jag pratar en hel del. Beror på hur stressad jag är.

24. Vilka yrken har du provat på?
Jordgubbsförsäljare, Städis, lagerarbetare, Bartender, Barista, Servitris, assistent, Pr-assistent, produktionsassistent, Klädbutiksnissa, barnvakt, journalist, Artist-host, researcher, Cateringansvarig, byggarbetare, Värdinna, VIP-värdinna, vaktmästare. Inte riktigt i den här ordningen dock och orkade inte räkna upp mer.

25. Hur går du helst klädd? 
Nån lång maxiklänning eller sen jeans och grå tröja. Skööönt.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Stenbock. Har dock börjat chilla lite med mitt horoskophysteri. Den berättar ändå bara bullshit.

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Marabous bubbelchoko. Så bra!

28. Vad sa du senast? 
Auw! Lever sälen?

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Gymnasiet: Samhällskunskap, historia och geografi. Arcada: Festivalproduktion.

30. Vad har du på dig just nu? 
Grå tröja (Suprise) svarta jeans (Suprise) en scarf (suprise) och vårskor.

31. Vilken är din favoritaffär?
Akademens bokhandel. 

32. Vad har du för storlek i kläder?
M eller 38. Ibland större ibland mindre beror på hur jag vill att det ska sitta.

33. Vad har du i dina fickor?
Tolv euro.

34. Vad köpte du senast? 
Lunch på Tres Bones. Så inte värt det. Inte mitt ställe.

35. Hur många gånger har du flyttat?
Fem gånger. Två gånger i Sverige och tre gånger i Finland.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med (inte saker för att ta sig därifrån)? En människa, en kniv och en iphone med laddare.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Komiskt nog en kvällsmänniska. Ändå jobbar jag för morgon-TV. Men älskar kvällar och nätter.

38. Senaste filmen du såg på bio? 
Secret life of Walter Mitty.

39. Har du blivit sydd någon gång?
Tre gånger, senaste gången efter en utekväll på Banks.

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Varje sommar såklart. 

 41. Vad åt du till frukost?
Äter inte frulle.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 
Gick åttan. Körde moppe, klädde mig i Rosa och var kanske lite fjortis även om jag själv just då tyckte att jag var liiite för cool för att kallas fjortis.


43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Blev stannad på Nylandsgatan när jag gasade på en gång. Men när han fick se mitt svenska körkort orkade han inte ge mig böter. Någon fördel måste man väl kanske ha som invandrare.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Idag senast, men keepar det för mig själv.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På laddning bredvid sängen i väntan på att den ska börja ringa omänskligt tidigt.

46. Vad var det sista du åt?
Gravlaxsallad på Tres Bones. Jobbig att äta, för mycket att tugga på. 

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Oftast 4:45 och annars 08:45

48. Är du blyg?
Nej. Ibland skulle jag önska att jag var lite mer snäll och försynt. Får leva med att jag helt enkelt inte är det.
49. Har du något tatuering? Diamanten på foten som suttit där sen jag fyllde 18.

50. Har du varit med om en bilolycka?
Nja, men mopedolycka. 

51. När flög du senast? 
Hem från Stockholm för några veckor sedan.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Ja. Har vi inte alla det?

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Ridning, klättring, boxning och dansgolv.

54. Har du några husdjur?
Milla då såklart. Min oreangea stalker.

55. Vill du gifta dig?
Ja, nån gång vore det väl helt trevligt. Kommer nog att dröja ett tag.

56. Var växte dina föräldrar upp?
Pappa: Stockholm
Mamma: Värnamo

57. Har du någon gång ringt polisen?
Ja, det har väl hänt eller 112 snarare.

58. Vilka är dina största svagheter?
Om jag inte får ut något av något så tröttnar jag lätt. Behöver alltid utmaningar för att hålla uppe tempot och motivationen, Är kanske lite för social emellanåt och stressar över livet på ett sätt som jag aldrig gjorde som 20-åring. Dessutom fokuserar jag fel ibland, mer på vad andra vill ha av mig än vad jag själv vill ha av mig själv.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Makkan i Sverige, Lintso i Finland. Vissa kallar mig Lineriet av förklarliga skäl.

60. Vad ska du göra imorn? 
Tänker landa på landet. Plums.


1 kommentar:

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar