onsdag 23 april 2014

Väderiet

Den där solen som alla är så himla glada över för tillfället har tydligen bestämt sig för att stanna lite längre än vad metrolognissarna uttalat. Vad jag vet, fast egentligen är det min pappa som har koll på vädret i min familj. Jag har aldrig riktigt förstått mig på den där ständiga jakten efter väderprognoser. Det blir det väder som det blir. Inget man påverka och därför heller inte värt att slösa energi och tid på. Min dag förändras inte nämnvärt för att det regnar ute. Om det regnar ute så är det så. Om det är sol så är det sol. Förstår om ens liv kretsar kring väder som min pappas forna arbetsliv (sjökapten) där vädret påverkar hastighet och rutter. För min del spelar det ingen roll. Jag måste ändå gå ut med hunden oavsett.

Men ibland är jag tacksam för väderprognoser. Särskilt när du ska småprata med någon som du inte har ett dyft gemensamt med. Då är det bra att säga "Oj vad det är kallt ute". Det kan liksom inte bli fel även om det är sjukt tråkigt.

(Inser helt själv att jag skrev ett inlägg om vädret för att jag inte har något vettigare att komma med just nu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar