tisdag 8 juli 2014

Chilla lite

Det finns delar av mitt instaflöde som jag ogillar. Det är sommar. Jag vill se människor ta det lite lungt, dricka rosévin, äta jordgubbstårtor och grillmat. Ungefär så. Det jag däremot inte vill se är  450 miljoner selfies från gymet, proteinpulver, uppmaningar om att inte äta något som helst socker, "just do it", tips på hur smal man blir av grapefrukt osv. Det ända jag tänker när jag ser det här är att fy vilket tråkigt liv dessa människor måste ha.

När jag sitter i skuggan på landet med en liten rosémartini i handen och äter en fantastisk blåbärspaj inklusive fluffig vaniljsås efter en skön dag i solen så gör dessa människor något helt annat. De skuttar upp och ner i 26 graders värme för några miljoner trappor och avslutar därefter dagen med en gurka (innehåller ju bara vatten) och pulverdryck med något namn hämtat ur Transformers som är "sååååbraaaa". Jag tittar på det här spektaklet sen trycker jag helt enkelt "unfollow" och fortsätter tugga på min kaka.
En annan väldigt god kaka som jag ser fram emot att äta i sommar....(vink, mamma)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Word!
    Råkade in på din blogg helt sådär av en händelse och tycker den är super :) Fortsätt väldigt gärna på samma sätt :)

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar