onsdag 9 juli 2014

Lineriet goes Magdalena Ribbing

Det är tydligen extremt varmt ute idag. Tyvärr är det något jag helt missar med tanke på att jag sitter i ett vitt rum med full AC på. Jag tittar ut över Alexandersgatan och konstaterar att folk ser faktiskt ganska avklädda ut. Förmodligen är ryktet sant. På tal om avkläddhet och värme så är det något som brukar dela befolkningen i två läger. När jag häromdagen slog mig ner tillsammans med min kompis Kalle på en uteservering i de södra delarna av Helsingfors för något ack så uppfriskande som en spritzer så fick vi även uppleva ett avklätt fenomen. Var och varannan dude som vandrade förbi gjorde det utan tröja.

Nu kanske jag låter extremt konservativ och gammaldags (belive me, I´m not) men jag tycker inte att man är halvnaken i stan. Det är såklart helt okej om man befinner sig på en strand men vandrar man runt i en stad så har man kläder på sig. Spelar ingen roll hur många eller hur få magrutor ni har. Ha kläder på er. Är det för mycket begärt? Va?
På vägen till jobbet hade i alla fall alla kläder på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar