onsdag 27 augusti 2014

50 frågerier

I brist på annat så tar vi 50 underliga frågor. 
1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? Arwen, hehe
2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? - Dålig fråga.
3. Vilken var den senaste filmen du såg? - The Fault in our stars. Grät och grejer.
4. Har du bra självförtroende? - Bättre än många andra
5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? - Ligga på en strand och inte fundera över något alls
6. Nämn tre saker på din att-göra-lista? - Slutarbetet, Papa-prov, Skattekort
7. Beskriv ditt drömutseende.. - Sjukt tråkig fråga, spelar ingen roll.
8. Skriv namnet på någon du ser upp till - Är dålig på det där med förebilder och att beundra kändisar. Finns inte riktigt för mig. Har tex aldrig blivit starstruck. Men min mamma är en fin typ.
9. Någon du har kysst - Min dude.
10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? - Mamma och pappa har ramat in ett par gamla hängslebyxor. Förmodligen det enda återstående plagget.
11. Den du senast sov över hos - Mamma och pappa
12. Vem skrev du senast med på Facebook? - En föredetta kollega
13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? - Ja, varför skulle jag ha en bild jag inte gillar?
14. Vad väljer du, godis eller chips? - Godis.
15. Pinsammaste minnet från skoltiden? - Var med i ett TV-program när jag gick i sjuan som jag fortfarande inte riktigt förlåtit mig själv för. Egentligen har jag bara gjort det till en värre sak i mitt eget huvud än vad det egentligen var.
16. Hur uppvaktar man dig? - Man överraskar mig med något trevligt. Middag, picknick, lasergame? Inga nallar och rosa hjärtan bara. Får kräkreflexer av sådant. 
17. Har du rykten efter dig? - Förmodligen, är uppvuxen i en småstad. Finns väl ingen där som kommer undan. Fick i och för sig höra i ankdammen för nåt år sen att jag dateade en kille som jag aldrig träffat. Tydligen var vi "in love". Kändes nästan som ett arrangerat äktenskap. Hehe.
18. Din absolut sämsta egenskap? - Prokrastinerandet
19. Din bästa egenskap? - Social och ser sällan problem i något.
20. En låt du är beroende av? - Den här. Spice Girls cover. Sjukt bra.
21. Vad stod det i ditt senaste sms? - "Någon kabel i brevlådan än? puss!"
22. Vem skulle du ta med dig till en öde ö? - Min pojkvän eller min syster
23. Kan man vara vän med sitt ex? - Det kan man.
24. Har du kysst en kompis? - Yepp.
25. Hur ofta dricker du alkohol? - Lite då och då.
26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? - Dömer väl ingen som gör det men absolut inget jag skulle rekommendera. Är inte så mycket för det där med att vifta med pekfingret åt andra. 
27. Vad hatar du? - Samtalsämnet Crossfit, rasism och intolerans. I matväg borde blåmögelost avskaffas.
28. Hade du kunnat ha distansförhållande? - Jag har ett. Filuren bor som sagt i Norge.
29. Vad handlade din senaste dröm om? - Kommer sällan ihåg mina drömmar.
30. Vad väger du? Är du nöjd med det? - Ca 60kg. Plus/minus. Det är väl bra. Normalt.
31. Hur lång är du? - 170
32. Vilken är den bästa svenska filmen? - Den bästa sommaren.
33. De bästa svenska skådespelarna? - Alicia Vikander, Stellan, Persbrandt
34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? - Harry Potter. Hur kan man ens jämföra dessa? Sjukt.
35. Ditt humör för tillfället? - Lite apatisk.
36. En vacker person? - Min kompis Ylva är himla vacker inside&out
37.Har du instagram? - Det har jag. Här
38. Vem kramade du senast? - Min vän Larissa
39. Vem träffade du senast? - Alla kollegor
40. När slog du dig senast? - Igår. Gick in i en dörr.
41. Någon du vill träffa? - Inga kändisar. Men gärna familj, man och vänner. Perus.
42. När grät du senast? Varför? - Igår, sorglig film..
43. Sminkar du dig varje dag? - Inte om jag är ledig och inte gör något vettigt.
44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? - Mamma
45. Är du helsvensk? - Halvt finlandssvensk. Men min pappa är född och uppvuxen i Stockholm. Mamma helsvensk.
47. En artist du inte gillar?  - Cheek. Förstår inte grejen. Fruktansvärt. Killen kan inte ens sjunga och har ett artistnamn efter sina tjocka barndomskinder. Nejnejnej. 
48. En artist du gillar? - Sam Smith. Duktig plus att han är himla trevlig.
49. Vad är det bästa som hänt dig? - Orkar inte riktigt osta mig idag. 
50. Vad vill du bli när du blir äldre? - Klok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar