måndag 18 augusti 2014

Reseriet

Blev kallad finurlig och skarp i en kommentar i bloggen igår. En fantastisk kommentar. Mycket bättre än när folk säger sådant som jag inte riktigt kan förstå mig på. Till exempel "Vad snygg du är idag!"
Vadå idag? Jag är ju snygg alla dagar? Himla påhopp det här!

Nånej. Men som ni alla vet så är jag inget fan av måndagar. Det är ändå bara galningar som gillar måndagar på riktigt. Kan tänka mig att Putin älskar måndagar och Carola också för den delen.
Men den här veckan känns som något nytt, som om det finns något magiskt att se framemot. Som en resa till min lilla hemstad Värnamo. Just en sån vecka.

Förutom att släpa mig själv till Värnamo tar jag även med min fenomenala pojkvän dit. Han ska få uppleva småstadskultur när den är som bäst. Lyssna på liveband som ingen någonsin hört talas om på stadsfestivalen Värnamodagarna och uppleva Sveriges enda cowboystad (High Chaparall). Dessutom ska han få njuta av världshistoriens godaste keb. Kan inte gå fel.

Men Hej! Glad måndag!
Riktigt stiligt program det här. Någon har verkligen lärt sig photoshop ordentligt. Utöver att det inte står någonstans vad ett enda av dessa fantastiska liveakter heter så ingår det dessutom en gudstjänst på söndagen. Något som man absolut inte får missa. Visste ni att en av stans präster vigde ett par i Big Brother 2004? En äkta kändis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar