onsdag 17 december 2014

Exameneriet

Tre trevliga saker just nu.
  • Jag har blivit klar från skolan. Kandidatexamen här hej. Tog extremt lång tid för mig att fixa och har den senaste tiden hängt över mig som ett svart tungt moln. Nu är det borta och det känns löjligtlöjligtlöjligt bra. Ringde till mormor (som även hon tjatat på mig) och berättade att jag var klar. Hon blev tårögd och jag blev tårögd, okej kan hända att jag lipade lite. Så kan det bli. Jag vet att ni kanske tänker att en kandidat inte är någonting. Men för mig var det tungt och jag har alltid prioriterat allt annat än just den. Men det är över nu. Från och med nu kan jag titta på en film, läsa en bok, umgås med en vän utan att ha konstant dåligt samvete. Sköhööööönt. (ps. tack alla, familj, Niki, vänner osv för all support)

  • Jag har fått en Macbook Air. 13 tum från jobbet. Riktigt trevlig tunn grej. Min Macbook Pro känns som en avdankad dokussåpa-kändis jämfört med den här.

  • På fredag ska jag dricka skumpa på skolan en sista gång innan jag tar mitt pick och pack och flyger till Norge och Niki. Sen vidare till Svea för att fira jul med båda våra familjer. Känns som om saker och ting börjat säga snälla saker igen.

  • Jag har kommit på att jag älskar mitt jobb. Okej kanske inte just idag när saker och ting är lite kaos. Men alla andra dagar. Så roligt. Startup-företag är min grej.



Här är en smygtagen bild på mig och Niki från hans systers bröllis i somras. Roligare kväll än den får man leta efter. Tack #handu för bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar