söndag 28 december 2014

Fakefödelsedageriet

Eftersom jag i år firar min födelsedag (eller fördelsdag som jag kallar det) i Finland och inte med min familj som jag alltid annars brukar göra körde vi lite firande av min framtida födelsedag igår. Hann dessutom tvätta bilen med mamma och Niki på mammas arbetsplats på dagen. Himla produktiv dag. TP spelades det också. Vi vann sista gången. Fick sjukt bra frågor. Eller så ville alla bara vara gulliga för att jag nästan fyllde år. Oklart. Är nu tillbaka i Norge efter ett antal timmar på de svenska motorvägarna och 2,5 timma på världshistoriens skabbigaste Norgefärja. Inte så fashion. Så lite fashion att kameran fick stanna i bilen. Men eftersom jag nästan fyllde år igår så blir det lite bildspam nu. HÄJ!
 Mamma lärde Niki åka brandstången
 Min mamma jobbar alltså på brandstationen
 Inte som brandman dock om ni trodde det
 Utan åt det ekonomiska pappershållet
 Nikis bil blev ren
 Och vi spelade det här som Niki vann i hans familjs julklappstävling
 Jag älskarälskarälskar det här spelet. 
 Och så åt vi mat
 Jag fick paket. Dock diggar min hund också att öppna paket
 Så mycket att hon även vill öppna mina paket
 Jag fick lakan, kopp, halsband, miniväska, handskar och sånt.
 Fick även min favoritefterätt. Marängswisch (jo det stavas så)
Hanna och FZ dök upp också. Sen släpade jag med Niki till Harrys. Drack nästan en riktigt värdelös "Whisky sour" innan vi bytte ut den till skumpa. Smakade diskvatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar