måndag 29 juni 2015

Värnamoeriet

Jag är i min hemstad Värnamo. Överlevde Bråvalla och var ovanligt fräsch när jag kom fram igår. Förra året tog det nästan två veckor för mig att bli normal efteråt. I år tog det en halv dag. Lite skillnad. Jobbade inte riktigt lika hårt det här året som förra. Det var långa dagar och korta nätter med över 400 journalister, nästan 100 artister och 50.000 festivalbesökare.

Hur som helst. Jobbar på distans för mitt vanliga jobb hemma hos mamma. Behöver nämligen nytt pass som jag glatt beställde på polisstationen idag. Fick även fylla i en prövning om medborgarskap. Tydligen kan man bli av med sitt medborgarskap utan att dom meddelar om man bott utomlands för länge. Underligt. Men fyllde i massa detaljer, föräldrarnas datum för vigsel, info om min arbetsplats och allt annat skojigt. Vem vet? Kanske jag blir papperslös?
 Mitt rum hos förälrarna
 Slutfestivalat
Mamma har plockat blommor
Har på mig en klänning från Åhlens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar