tisdag 13 oktober 2015

När löven faller av och kvar är vi

Godmorgon. Börjar morgonen med äggmackor med Kalles kaviar och te. Känner mig så svensk när jag rullar över kaviaren (romkrämen som det juridiskt sett kallas i Finland). Har dessutom dagen till ära ett par av mina julstrumpor på mig. Niki tycker att det är underligt att en 26-årig kvinna har julstrumpor. Han får fråga min 61-åriga mamma och saken. Det är hon som köpt dom. Dessutom är de sååå sköna 

Vi skaffade en Digibox igår. Köpte den från Tori.fi för 10 euro och är nu löjligt nöjd över att kunna kolla på Gomorron Sverige. Känner hur arbetsskadorna från Min Morgon-tiden gör sig påmind när jag inser att jag sitter och räknar antal minuter gästerna är inne och tänker att "Det här var nog deras visuellis, aktuellis, kulturellis" osv. Tänker på hur alla människor som jobbar där bakom kamerorna jobbar på med trötta hjärnor och överanalyserar varje intervju. Ibland saknar jag lite känslan. Men bara lite.

Hämtade för övrigt den där Digiboxen i Kallio. Körde dit med bilen och konstaterade att Kallio ser så mysigt ut. Fullt med små cafeer och barer och människor. Väldigt levande. Sen såg jag en helt sjukt stor stadsråtta (misstog den för kanin först) och blev lite förvånad. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar