torsdag 2 november 2017

Biljarderiet

Vi har en biljardturnering på kontoret för tillfället (mitt intiativ). Man spelar en officiell match per vecka och utifrån resultatet hamnar man antingen i winner eller loosers bucket. Jag har vunnit alla mina matcher utom en och just den jag förlorade spelades mot den förhandstippade vinnaren. Bra där!

Jag var så värdelös i början. Lyckades inte med något annat än att få i den vita och skapa "freeball" situationer. Numera börjar jag bli ganska bra. Kan till och med få bollen att hoppa över andra bollar och såna magiska trick. Kul ändå att övning ger färdighet. 

När vi köpte biljardbordet i slutet av förra året var det många som tänkte att det bara kommer att stå där utan att någon använder det. Såhär 10 månader senare får nog bara konstatera att så inte är fallet. De flesta av oss spelar åtminstone en gång i veckan, ibland en gång om dagen. Jag hade till exempel ett möte över en match tidigare idag. Ett lite annorlunda sätt men ett himla mycket roligare möte. Tycker att många möten skulle kunna göras med en annorlunda twist. Jag har även mina feedbacksessioner med mitt team över spelet Jenga. Blir oftast ett bättre och lugnare samtal så. Man får mer tid att tänka efter vad man säger till varandra. Tror även att man borde ta fler promenadmöten. Sådär 30 mins promenad där man går igenom Black Friday tillsammans. Varför inte?



Har ni några erfarenheter hur man skulle kunna göra möten annorlunda?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar