torsdag 5 september 2013

Gör som alla andra och stjäl en lista


Trötthet: 5:2 dieten. Om jag hör en enda till som sysslar och hyllar det där så går jag sönder.

Glädje: Gårdagens långa samtal med min bror gjorde mig glad. Dock ringde han när jag sov och 
eftersom han har döpt sig själv till "gud" på min telefon tog det nästan en minut innan jag förstod vem det var. Fick dessutom ett äkta vykort i brevlådan igår från min vän Fanny. Bra post.


Förväntan: Flickkräftisen hos Jennas föräldrar imorgon. Kommer bli kalaskul.

Outfit: Jeans, tröja, converse och naglar som borde målas om. Kanske inte helt tjosan hejsan. Vill inte ens ta en bild på det hela, så tråkigt är det.
Jobb: Har morgonturer den här veckan och en hel del gäster att boka. Så tidiga mornar och kvällar som man borde gå och lägga sig tidigare på. Bra så.

Hopp: Kanske ett bungyjump skulle vara ett passligt hopp?

Träning: På tal om hopp, kan vi hoppa över den här punkten?

Humör: Helt bra. Försökte egentligen göra den här listan i måndags men det blev så sorglig av måndagsfeelisen att jag helt enkelt sparade den till idag.

Borde: Göra klart min skola, få den ur världen och avskaffa titeln som student. Känns som om jag fastnat lite igen. Ibland är skolan underligt nog svår att fokusera på.

Dåliga samvete: Vet inte ens var jag ska börja här? Kanske med disken?

Framsteg: Har väl fått in och en annan fabulös gäst till jobbet. Bland annat Darin igår. Sånt är alltid plus i boken.

Vilja: Skulle vilja ha lite mer koll på det mesta och sen en segelbåt. Helt perus.

Miss: Det där med att glömma kräftor till kräftskivan i lördags var kanske inte min moment of glory.
Jonskis bild från kräftisen
Ord: Virtuellt.

Låt: Den här i dubbel bemärkelse.

Saknad: Familjen. Ingen suprise i det.

Beslut: Planera mera.

SMS: Nä, whatsapp om mitt instagramande.
Ska alltså definitivt inte bli mamma på ett bra tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar