måndag 1 juni 2015

10 saker du kanske inte visste om mig

  1. Har väldigt svårt för när människor kallar Helsingfors för Hesa. Det heter Helsingfors eller stan. 
  2. Blir lycklig i själen när många människor befinner sig på en och samma plats. Älskar med andra ord evenemang.
  3. Slutade rida som fjortonåring för att hästtjejerna i stallet var douchebags.
  4. Skäms varje gång jag berättar att jag inte kan finska och personen därefter frågar mig hur länge jag bott i Finland. 
  5. Är inte kittlig, avskyr massage (inklusive huvudmassage) och gillar inte fötter.
  6. Kan bli uppriktigt ledsen när jag läst ut en riktigt bra bok och inser att jag aldrig mer kommer att få läsa den för första gången igen.
  7. Är dålig på att vara arg/sur på människor länge. Glömmer och förlåter snabbt.
  8. Jag gråter när hundar dör på film (nu förtiden gråter jag även när pojkvänner dör). 
  9. Pratar franska underligt bra efter några glas vin.
  10. Jag kallar flygplanspropellrar för visp och motorerna för raketer.

(Älskar dessutom randiga tröjor och äger sju stycken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar