lördag 20 juni 2015

Midsommareriet

Har firat världshistoriens lugnaste midsommar. Hängt med min pappa på landet i Ingå. Åkte med båten en svängom till Barösund på en öl. Hem igen lagade middag drack lite vin och tog det lugnt och diskuterade Finlands historia (jag har på något vänster missat att Finland haft ett inbördeskrig). Idag är det lördag och vi har mest tagit det lugnt. Vandrat en skogspromenad med Milladjuret, ätit räkor och delat på en flaska vitt. Kan hända att jag drar över till grannen Pena på fest en liten stund, ska se. Åker till Sverige imorgon för att göra min vecka med Public relations för Sveriges största festival Bråvalla. Belive me, jag kommer att behöva all energi jag äger. Ha en fortsatt fin midsommar!
 Sötnosarna Åsa, Riku, Jonski och Danne seglade förbi
 Ville nästan storma skeppet och hänga med
 Istället hängde jag med de här två
 Nånej, drog till Barösunds esso på en bisse med pappa
 Spanade in båtar
 Och Scola
 Milla var med
 Sen körde vi hem
 Drack nubbe
 Grillade
 Kollade in blommor och havet
 Min sextiosex-åriga far har än idag inte ett grått hårstrå. Trevlig är han dessutom
 Jag och Milladjuret hängde på bryggan
Spanade in kvällen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar