tisdag 9 juni 2015

I mitteriet

Norwegians wifi-ombord fungerar underligt bra idag. Senaste flighten fungerade det inte alls. Beror kanske på hur många ombord som använder det? Hamnade lite i misstag vid nödutgången. Jag är en av dem som hatar att sitta vid nödutgången och blir alltid förundrad över alla som vill sitta här. Vad är extra benutrymme om man inte får ha sin väska framför sig? Som nu till exempel när jag har choklad i min väska men vågar inte stöka upp mig för att hämta den för att sen stöka ner mig igen.

Förr i tiden försökte jag alltid sitta så långt fram som möjligt. Numera väljer jag nästan alltid att sitta längst bak. Det är så på dessa korta flyg att man härligt nog får ett helt säte för sig själv eftersom flighterna aldrig är fulla. Så får alla andra sitta där framme och trängas. Hade jag flyttat mig bakåt innan idag hade jag haft min choklad nu och ett helt säte för bara mig. Men kanske jag överlever 33 minuter till utan? Hårt liv.

Niki körde mig annars till flygfältet, den gullungen. Passade på i bilen (2h) att göra det där som jag ääälskar att göra. Planera. Vad ska vi göra då? När vill du va på ditt lande? När ska vi va på mitt? Vart vill vi åka om vi åker på solresa? Ska vi fira midsommar här eller där? Bla bla. Jag tror inte att han är lika förtjust i det som jag är. Känns bara så skönt att äntligen få börja planera. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar