lördag 6 februari 2016

Städeriet

Hej lördag. Så skönt. Behövde verkligen en ordentlig lördag efter en natt i Stockholm. Vaknade sent och tog det bara lugnt. Sen drog Niki i väg på hockey och jag tog ut doggen på långpromenad. Tappade dock lite lusten när hon hittade något att tugga på i Brunnsparken, stressat sprang jag fram till henne för att tvinga ut föremålet ur munnen. Efter att ha skakat hennes huvud ramlade det ut ett harhuvud(?!) ur hennes mun. Blev så äcklad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Ni vet, öron, ögon och allt. Usch. En av nackdelarna med att ha hund. Ibland måste man vara med om allt. 

Nu har jag i alla fall fullföljt min lördagsplan och ägnat senaste två timmarna åt att städa. Det behövdes verkligen eftersom vårt hem påminde lite om en lätt krigszon.  Dessutom har jag varit lite dålig på att städa ut julen. Men idag hände det. Båda julgranarna for ut, adventsstjärnan åkte ner från fönstret (förra året tog jag ner den i maj, opps). Efter min fantastiska insats chillar jag med ett glas rödvin. Mår så bra när hemmet är helt rent. Det sitter långt bak i psyktet det där med att man kan må riktigt dåligt bara det är smutsigt och stökigt hemma. Nu däremot bara njuter jag. Oh yes. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar